Suomen Terveystalo Oy:n lonkkahousut.fi-verkkokaupan sopimusehdot

Voimassa 1.11.2022 alkaen

  1. Yleistä

Verkkokauppa on Suomen Terveystalo Oy:n ylläpitämä markkinapaikka, jossa tuotteiden ja palveluiden myyjänä on Suomen Terveystalo Oy, Helsinki (Y-tunnus: 1093863-3, jäljempänä ”Terveystalo”).

Terveystalo myy verkkokaupassa Terveystalo -konsernin omia sekä kolmansien osapuolten tuotteita ja palveluita.

Näitä sopimusehtoja sovelletaan Terveystalon ja sen verkkokaupan asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Asiakas sitoutuu tilauksen yhteydessä noudattamaan näitä sopimus- ja toimitusehtoja.

Terveystalo voi muuttaa näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan näitä tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät Terveystalon verkkokaupassa osoitteessa lonkkahousut.fi. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan, ellei laissa ole toisin määrätty.

Terveystalo ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Terveystalon vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota Terveystalo ei kohtuudella voi voittaa. Terveystalo ilmoittaa asiakkaalle sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä niin pian kuin se on mahdollista.

Mahdolliset tuotteen tai palvelun käytön perusteella syntyvät potilasvahingot korvataan lakisääteisen potilasvakuutuksen perusteella kulloinkin voimassa olevan potilasvakuutuslain nojalla.

  1. Asiakas

Terveystalo myy tuotteita ja palveluita yrityksille sekä täysi-ikäisille yksityishenkilöille (joista jäljempänä käytetään nimitystä ”Asiakas”). Terveystalo myy tuotteita ja palveluita myös alle 18-vuotiaille huoltajan tai muun edunvalvojan suostumuksella. Myymme tuotteita Suomeen.

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä, mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty.

Asiakkaan tulee antaa tilausta tehdessään oikeat ja täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät vähintään nimen, osoitteen sekä sähköpostiosoitteen. Asiakkaiden tietojen käsittely on tarkemmin kuvattu osiossa henkilötietojen käsittely verkkokaupassa ja tapahtuu lonkkahousut.fi-verkkokaupan tietosuojaselosteen mukaisesti.

Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua Terveystalon järjestelmään.

  1. Tuotteet, palvelut ja hinnasto

Tuotteet tilataan internetin välityksellä osoitteesta www.lonkkahousut.fi. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta sekä tilatut tuotteet ja palvelut. Hinta sisältää kulloinkin voimassa olevan arvonlisäverolain mukaisen arvonlisäveron määrän. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa Asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo. Tuotteen tai palvelun hinnan muuttuessa ennen lähetyksen käsittelyä Terveystalossa, toimitetaan tilatut tuotteet ja palvelut tilaushetkellä voimassa olevalla hinnalla. Jos Asiakas tekee tilaukseen myöhemmin muutoksia, määräytyy tuotteen ja palvelun hinta muutoshetken hinnan mukaisesti.

Terveystalo pidättää oikeuden hintojen ja postikulujen muuttamiseen yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Hinnat ja postimaksut määräytyvät tilaushetken mukaan.

Tilausvahvistuksen toimittaminen edellyttää, että Asiakas on ilmoittanut sähköpostiosoitteensa virheettömästi tilauksen yhteydessä.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilausvahvistuksen sisältö:

  • Tilausnumero
  • Tilatut tuotteet
  • Tilauksen loppusumma
  • Asiakkaan tiedot
  • Laskutus- ja toimitusosoite

 

  1. Maksutavat

Tuotteet, palvelut ja niiden postikulut voidaan maksaa toistaiseksi ainoastaan laskulla. Lasku toimitetaan tilauksen yhteydessä.

  1. Toimitusaika

Toimitamme tuotteet mahdollisimman pikaisesti, tavallisesti 5-7 arkipäivän sisällä (Suomen sisällä).

  1. Noutamattomat tilaukset

Noutamattomista paketeista veloitetaan normaalin toimituskulun lisäksi toimituksen uudelleenkuljetus.

  1. Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä vialliset tuotteet

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen kuntoutuspalvelut@terveystalo.com

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postin toimipisteeseen.

  1. Vaihto- ja palautusehdot

Asiakkaalla on käyttämättömille myyntikelpoisille tuotteille ja palveluille 14 vuorokauden palautus- ja vaihto-oikeus tuotteen vastaanottamisesta lukien. Mikäli tuote on käytetty tai muuten myyntikelvoton, ei Terveystalo ole velvollinen ottamaan vastaan tuotteen tai palvelun palautusta tai vaihtamaan tuotetta tai palvelua toiseen. Asiakas vastaa tuotteiden ja palveluiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista.

Tehdyn tilauksen peruuttamisoikeutta eikä tuotteen palautus- ja vaihto-oikeutta kuitenkaan ole, jos kyseessä on tuote, joka valmistetaan tai jota muunnellaan Asiakkaan vaatimusten mukaisesti tai selvästi tämän henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi tai sinetöitynä toimitettu tuote, jota ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voida palauttaa, on avattu. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Asiakas on velvollinen esittämään tilausvahvistuksen, ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Mikäli Asiakas ei pysty esittämään tässä mainittua todistusta ostoksesta, Terveystalo pidättää oikeuden periä edellä mainitun todisteen etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta.

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa, myös tuotepakkauksen tulee olla ehjä, eikä Palautettava tuote saa olla olennaisesti muuttunut. Sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, jos tuotepakkaus on avattu. Osoitetarroja tai teippejä ei saa kiinnittää suoraan myyntipakkaukseen. Palautuksen mukana tulee olla kaikki osat, varusteet ja mahdolliset lisävarusteet. Hygieniatuotteet ovat palautuskelpoisia pakkauksen ollessa avaamaton.

Kun olet palauttamassa tai vaihtamassa tuotetta, ilmoita siitä meille sähköpostitse kuntoutuspalvelut@terveystalo.com. Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot: tilausnumero, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi, pankkitilinumerosi sekä kopio saamastasi tilausvahvistuksesta.

Palautusosoite:
Terveystalo kuntoutuspalvelut
Länsituuli 1 A, 2.krs
02100 Espoo

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.

Terveystalo pidättää oikeuden olla hyvittämättä näiden palautusohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta. Lisätietoja palautusoikeudesta voi kysyä sähköpostilla osoitteesta kuntoutuspalvelut@terveystalo.com.

  1. Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka

Asiakas voi kääntyä kuluttajaneuvonnan puoleen kuluttajan oikeuksiin ja velvollisuuksiin liittyvissä kysymyksissä. Asiakkaalla on lisäksi oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asiakas voi myös nostaa tästä sopimuksesta aiheutuvista riitaisuuksista kanteen Terveystaloa vastaan joko Terveystalon kotipaikan käräjäoikeudessa tai Asiakkaan Suomessa sijaitsevan paikkakunnan tuomiopiirin käräjäoikeudessa. Jollei Asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään lähtökohtaisesti Terveystalon kotipaikan käräjäoikeudessa.

Erimielisyyksistä tai riitaisuuksista aiheutuvia asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.